Jäseneksi?

KAOSin jäsenyys on avoinna kirjallisuuden kääntäjille, joiden toiminta on vakiintunutta ja ammattimaista ja jotka saavat huomattavan osan tuloistaan kauno- ja/tai tietokirjallisuuden kääntämisestä.

KAOS toimii ammattiosastona Suomen freelance-journalisteissa, joka on yksi Suomen Journalistiliiton jäsenjärjestöistä. KAOSin jäsenenä olet siis myös Suomen Journalistiliiton ja Suomen freelance-journalistien jäsen. KAOSiin liityt hakemalla Suomen Journalistiliiton jäsenyyttä. Kun sinut on hyväksytty Journalistiliittoon, liitto asettaa sinut oikeaan osastoon eli KAOSiin. Jäseneksi hyväksymiset käsitellään yleensä kerran kuukaudessa.

Journalistiliiton jäsenenä sinulle kuuluvat liiton jäsenedut, kuten juristin palvelut, Journalisti-lehti, pressikortti, vakuutukset, edullisesti vuokrattavat lomatalot, virkistysstipendit sekä alennukset.

Lisätiedot ja hakuohjeet saat Journalistiliiton jäsenpalveluista. Jäsenyyttä hakeaksesi täytä uuden freelancer- tai yrittäjäjäsenen liittymislomake. Työskentely-lomakkeessa voit valita tehtävänimikkeen luokaksi kustannusalan ja tehtävänimikkeeksi kääntäjä/suomentajan. Liiton työttömyyskassaan liittyminen ei yleensä tule freelancerien kohdalla kysymykseen.